Köpvillkor2018-06-11T05:38:24+00:00

Köpvillkor

Köp

Avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Eposofsweden.se förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras och reserverar sig för eventuella felaktigheter i produktinformation och lagersaldo. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa

Priser och betalning

Priser anges alltid i svenska kronor inklusive moms på 25%.

Betalsätt

Epos of Sweden är anslutna till Klarna Checkout som är ledande inom betaltjänster i Norden. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. De betalsätt som erbjuds är anpassade efter just dig. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor.

Fakturabetalning

Fakturan skickas till den mailadress du uppgett. Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 23,50 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Kortbetalning

Om du väljer kortbetalning länkas du till betalningssidan efter det att du har bekräftat din order i kassan.  Ange kortnummer, kortets giltighetstid och kortets CVC-kod. Vi använder oss av 3D Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Direktbetalning

Om du är ansluten till Swedbank, SEB, Nordea eller handelsbanken kan du välja att

förskottsbetala din order med direktbetalning. Vid direktbetalning slussas du vidare till din internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras direkt från ditt konto då du godkänner transaktionen.

Delbetalning

Delbetala din beställning under 6 – 36 månader.

Klarna konto

Betala med Klarnas samlingsfaktura.

Klarna Direkt

Betala endast med Mobilt Bank ID för kunder registrerade med ”betala med ett klick” via Mitt Klarna.

Leveranstid

Leveransen skickas vanligtvis inom 5 arbetsdagar från den dag vi mottar ordern. Vid speciella tillfällen kan det ta längre tid.

Fraktpris

Vi har alltid fri frakt inom Sverige oberoende av hur många produkter som köps. Om en order innehåller produkter med olika leveransdatum skickas hela ordern då alla produkter åter är i lager.

Leveranssätt

Ordern skickas vanligtvis med DHL, Posten, Schenker eller UPS till den utlämningscentral som ligger närmast leveransadressen. En notifikation skickas via email eller sms då paketet är redo att hämtas ut.

Transportskador

När du mottar ett paket bör du direkt undersöka om det åsamkats skada under frakten. Om du mottar ett skadat paket ska detta meddelas till info@eposofsweden.com och företaget som ansvarade för frakten. Var noga med att dokumentera skadan på lämpligt sätt eftersom det kan efterfrågas av fraktbolaget.

Ej utlöst order

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig för frakt- och administrativa kostnader, normalt 395 kronor.

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar från den dagen orden mottogs så länge produkterna returneras utan skador och i originalförpackning. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar till oss under denna tid för att ångerrätten skall vara giltig.

Reklamationsrätt

Epos tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta kundservice på info@eposofsweden.com som vidare hjälper dig med förfarandet.

Den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Så här gör du en retur/ reklamation

Var vänlig kontakta kundtjänst på info@eposofsweden.com innan du returnerar din vara. Packa därefter varan i originalförpackning I ett skyddande emballage likvärdigt det som levererades till dig och returnera paketet till eposofsweden.se. Det är du som kund som star för risk för skador eller förlorat paket vid returfrakten. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten.

Returadress:

Epos Development AB

Tomtebogatan 4

113 39 Stockholm

Sverige

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot returen. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Garantier och service

Garantin för våra produkter gäller i 1 år från inköpsdatumet om inte annat anges.

Tryckfel på sajten

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor, priser, lagersaldo och övrig produktinformation på vår hemsida. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vid eventuella felaktigheter förbehåller vi oss rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi alltid kunden och informerar om detta, kunden har då sin fulla rätt att antingen annullera eller ändra sin beställning

Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende Eposofsweden.se tjänster eller produkter bör meddelas till Epos kundservice via e-mail info@eposofsweden.com. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer

Sekretess & Säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personliga uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Force Majeure

Epos Development AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.